نوشته های وبلاگ

روایتی از خشونت انقلاب کبیر فرانسه

روایتی از خشونت انقلاب کبیر فرانسه

 پرنسس ماری ترز دلامبله دختر زیبای یکی از خانواده های اشراف فرانسوی بود که در سن ۱۷ سالگی با لوئیس الكساندر دو بوربن-پنتیوور ، وارث ثروتمندترین خانواده فرانسه ازدواج كرد.پس از وقوع انقلاب کبیر فرانسه در سال ۱۷۸۹ او به همراه عده ای دیگر از خاندان سلطنتی توسط انقلابیون دستگیر و به زندان افتاد.

گهگاه برخی از آنان را به دادگاه برده و از آنها درباره دوچیز سوال میپرسیدند: اول وفاداری به مردم و انقلاب فرانسه و دوم لعن و نفرین و بدگویی به سلطنت و لویی شانزدهم و ملکه اش .

او حاضر می شود انقلاب فرانسه را بپذیرد ولی حاضر به بدگویی علیه پادشاه و ملکه نمی شود.قاضی حکم مرگ او توسط مردم معترض را صادر میکند.برخی سربازان اورا به حیاط پشت زندان می برند. با باز شدن درب حیاط پرنسس ماری با صحنه هایی فجیع مواجه می شود.

مردم خشمگین با چوب و چماق و سنگ و چاقو در حال تکه تکه کردن خاندان سلطنتی اند. زمین پر از خون اشراف است.گروهی به برخی دختران سلطنتی در حال تجاوزند.

با دیدن این صحنه ها ماری شوکه شده و دست و پایش شل شده و گریه می کند و می گوید: من گم شدم! یا از دست رفتم!

سربازان اورا به زور به وسط جمعیت می اندازند.گزارش های مختلفی از نحوه مرگ او نوشته شده است. در یکی از گزارشات مردم پس از تجاوز بدن او را تکه تکه و مثله می کنند و سینه های او را میبرند…

و در گزارشاتی دیگر یک مرد نقابدار به او نزدیک شده و با جسمی تیز به سرش می زند. موهای او قطع شده و از سرش می افتد . سپس با سنگ به پیشانی اش می زند. مردم حمله می کنند و با ضربات متعدد چاقو و سنگ و مشت و لگد اورا تکه تکه می کنند. او در هنگام مرد ۴۲ سال داشت.

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “روایتی از خشونت انقلاب کبیر فرانسه

  1. خودمون هم در سالهای اول انقلاب کم ازین صحنه ها و.کشتارهای وحشیانه و بناحق نداشتیم خصوصا در ماه های اول و توسط خلخالی دیوانه چلاد!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.