نوشته های وبلاگ

آخرین طایفه غارنشین آسیا

آخرین طایفه غارنشین آسیا

روستای ژانگ دانگ در منطقه ژیان ( Ziyun ) ، شهر آنشون ( Anshun ) و در کشور پهناور چین قرار دارد. گفته می شود تنها غار مسکونی دنیاست که در تمام طول سال خالی از سکنه نمی شود. همچنین غار آهکی ژانگ یکی از سه غار بزرگ محلی است که در این میان رتبه دوم را از آن خود کرده.

اما پس از معرفی گسترده غار ژانگ در رسانه های مجازی، این غارِ روستایی به قدری مورد توجه واقع شد که جاده ای با وضعیتی نسبتا مناسب به این روستا کشیده شد تا پلی باشد میان این روستا و جهان بیرون. پس از آن نیز روز به روز به افرادی که به درخواست دولت پاسخ مثبت می دادند، افزوده شد و با جا به جایی محل زندگی خود به مکانی دیگر مهاجرت کردند. هرچند هنوز اکثر ساکنین، به زندگی روستایی خود در این غار ادامه دادند.

در سال ۲۰۰۳ هورانک باد، شهروندی آمریکایی پس از بازدید از روستای ژانگ دانگ، تحت تأثیر شرایط سخت این روستا قرار گرفت و ۱۰۰,۰۰۰ یوان چینی به این روستا کمک کرد تا به درون این غار برق کشی انجام شود.

علاوه بر آن برای کمک زندگی مردمان روستا ژانگ دانگ، سه بار دیگر به این روستا سفر کرد و برای تهیه لوازم زندگی مورد نیاز مردمان هزینه کرد. پس از اندکی، پخش مستندی از روستای ژانگ دانگ و شرایط زندگی شان در تلویزیون باعث شد خانمی برای معلمی در این روستا داوطلب شود. خود این اتفاق منجر به شهرت و مورد توجه قرار گرفتن طایفه غار نشین و روستایی ژانگ دانگ شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.