نوشته های وبلاگ

جنگ ستارگان در راه هست!؟

جنگ ستارگان در راه هست!؟

دانشمندان به سازمان ملل متحد اخطار دادند این سازمان باید برای برخورد با بیگانگان فضایی برنامه هایی را آماده کرده و کشورها را برای همکاری جهانی برانگیزد زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که این موجودات با انسانها رفتاری دوستانه داشته باشند.

دانشمندانی از دانشگاه های کمبریج، اوپن، سنت اندروز و مدرسه علوم دینی “پاسیفیک لوتران” اخطار دادند دولتهای جهان در صورت برقراری تماس بیگانگان فضایی با زمین باید برای اجرای برنامه های هماهنگ شده آمادگی کامل داشته باشند و سازمان ملل متحد نیز باید بخشی را با عنوان دفتر “امور فرازمینی” راه اندازی کند تا در این بخش به برنامه ریزی و طراحی نقشه هایی برای چگونگی برخورد با بیگانگان فضایی پرداخته شود.

این اظهارات قسمتی از نسخه نشریه علمی Phil. Trans با تمرکز کامل بر حیات فرازمینی است، این نشریه به انجمن سلطنتی علوم اختصاص داشته و به تازگی منتشر شده است. در این مقاله دانشمندان تمامی جنبه های تحقیقات برای یافتن حیات فرازمینی را از جنبه نجومی و زیستی گرفته تا جنبه سیاسی و مذهبی که پس از مواجهه با بیگانگان فضایی اهمیت پیدا خواهند کرد مورد بررسی قرار داده اند.

بر اساس گزارش گاردین، این دانشمندان با تاکید بر نیاز به همکاری جهانی و برنامه ای دقیق تحت پشتیبانی نهاد سیاسی قانونی و جهانی، اعلام کردند سازمان ملل متحد در حال حاضر مکانیزم از پیش آماده “کمیته استفاده صلح آمیز از فضا” را در اختیار دارد و می تواند از آن در راستای برنامه ریزی برای مقابله با بیگانگان فضایی استفاده کند.

به گفته این دانشمندان سازمان ملل باید بخش امور فرازمینی این سازمان را راه اندازی کرده و با این پدیده همانطور جدی برخورد کند که برای مقابله با برخورد اجرام کیهانی با زمین برخورد کرده است. به گفته “سایمون کنوی موریس” استاد پالیوبیولوژی تکاملی دانشگاه کمبریج، هرکس که برای تماس برقرار کردن با بیگانگان فضایی برنامه ریزی می کند، بهتر است خود را برای شرایطی سخت آماده کند.

به گفته وی حیات در هر گوشه دیگری از جهان هستی می تواند شباهتهای زیادی با حیات بر روی زمین داشته باشد، به ویژه اگر این حیات بیگانه از سیاره ای شبه زمینی به وجود آمده باشد زیرا در جهانهای شبه زمینی می توان ساختارهای زیستی مولکولی مشابه زمین یافت. این به آن معنی است که بیگانگان فضایی می توانند به ما شباهت داشته باشند و این شباهت می تواند در زمینه گرایش ذاتی انسان به خشونت نیز صحت داشته باشد.

 جنگ ستارگان

وجود یا عدم وجود بیگانگان فضایی و نحوه برخورد آنان با ساکنان زمین مساله ایست که امروزه ذهن بسیاری از دانشمندان را به خود معطوف کرده است و تا کنون در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

موضوع حمله بیگانگان فضایی به زمین چند وقتی است که ذهن سیاستمداران و افراد سرشناس جهان را دوباره به خود معطوف کرده است. اولین بار بعد از راه اندازی پروژه ستی تعداد بسیاری از دانشمندان نسبت به فعالیت های این پروژه و عواقب آن اخطار دادند. بعد از آن، مدتی اظهارات گاه و بیگاه توسط افراد مختلف ادامه داشت تا این که چند وقت پیش استیون هاوکینگ زنگ خطر را دوباره به صدا درآورد و نسبت به اتفاقات ناخوشایندی که ممکن است در صورت ارتباط با فرازمینی ها رخ دهد هشدار داد. او معتقد است: “اگر موجودات فضایی، ما را ملاقات کنند به گمان من نتیجه چنین ملاقاتی بسیار مشابه اولین سفر “کریستف کلمب” به آمریکا خواهد بود. نتیجه ای که چندان به نفع بومی های آمریکا تمام نشد.”

بعد از اظهار نظر عجیب هاوکینگ، بحث فرازمینی ها دوباره بر سر زبان ها افتاد و شایعاتی نظیر “پایان دنیا در ۲۰۱۲” به این مطالب بیشتر دامن زد تا جایی که سازمان ملل در یک اقدام جالب سفیری را به منظور خوشامدگویی به بیگانگان فضایی انتخاب کرد تا در صورت قرارگیری در شرایط ورود فضایی ها به زمین ، فردی برای برقراری ارتباط با آنها در کره خاکی حضور داشته باشد. «مزلان اوثمن» در کنفرانس جامعه علمی رویال در باکینگهام پست جدید خود را اعلام کرد و وظایف خود را درباره گفتگو با بیگانگان فضایی که به زمین می آیند و برقراری ارتباط با آنها تشریح کرد. با انتخاب و شکل دادن به چنین پستی ، زمانی که یک فضایی به زمین بیاید و بخواهد تا او را نزد رئیس ببرند، همه خواهند دانست که این رئیس خانم اوثمن است.

در کنار تمام مطالب بالا این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که فضاپیمای کپلر که به منظور بررسی و شناخت سیارات فراخورشیدی پرتاب شده است هر از چند گاهی خبرهایی از یافتن یک سیاره فراخورشیدی زمین مانند ارسال می کند که این موضوع نیز امکان حیات فرازمینی را تقویت می کند.

وجود یا عدم وجود بیگانگان فضایی و نحوه برخورد آنان با ساکنان زمین مساله ایست که امروزه ذهن بسیاری از دانشمندان را به خود معطوف کرده است و تا کنون در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.